Главная » Несъедобные грибы » Задания по аудированию.

Задания по аудированию.

1

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных A, B, C и D. Определите, где происходит каждый из диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. У вас есть 20 секунд, чтобы ознакомиться с заданием.

1. In a swimming pool

3. On a bus excursion

4. In a travel agency

2

Вы услышите пять высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего А-E и утверждениями, данными в списке 1-6. Используйте каждое утверждение из списка 1-6 только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите запись дважды. У вас есть 30 секунд, чтоб ознакомиться с заданием.

Нажмите , чтобы прослушать запись

1. The speaker invites to see the garden.

2. The speaker combines office work and gardening.

3. The speaker has a garden because of high market prices.

4. The speaker decides to find the information about planting in a special book.

5. The speaker was taught how to look after the garden.

6. The speaker doesn’t want to spend much time on gardening.

Вы услышите разговор. В заданиях 3-8 в поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного.

Нажмите , чтобы прослушать запись

3

On his first day Max came to school

1) exactly on time.

4

Max"s school is located

1) in the city centre.

2) near the library.

5

In class Max"s classmates speak

1) their native languages.

2) only English.

3) Max"s native language.

6

1) has a special computer room.

2) is a computer-free zone.

3) has computers in every classroom.

7

Max is disappointed with school

1) cafeteria food.

2) library facilities.

3) sports facilities.

8

In the evening Max is going to

1) walk around the city.

2) do his homework.

3) go to a party.

Раздел 2. Чтение

9

Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенному буквами А–G, подберите соответствующий заголовок, обозначенный цифрами 1–8. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

1. Safe solutions are still needed

2. International efforts to stop pollution

3. Science for nature protection

4. Set to protect nature

5. Air pollution in the chain of global destruction

6. We are all elements of global ecosystem

8. Hope for the future

A. People have lived on our planet for many years. We may live on different continents and in different countries but we all depend on our planet, on the sun, on animals and plants around us. We must take care of Earth but not destruct wildlife. Many species of animals and birds are disappearing nowadays. We cut down trees to make furniture but we forget that people can’t live without trees and plants. Every little creature or thing on Earth plays its own part and makes our home unique.

B. One of the biggest eco problems is pollution. The main reason of pollution is rubbish. Most of our rubbish goes to big holes in the ground, called dumps. But dumps are very dangerous for our life, because they are full of rats, which can carry infections away from dumps. Another way to get rid of rubbish is to burn it. But the fires make poisons, which go into the air and pollute it. This is the proper scientists should get interested in. Such researchers are worth spending money on.

C. The Royal Society for the prevention of cruelty to animals (the RSPCA) tries to protect animals from bad use. It operates big nation campaigns aimed at lost pets and circus animals. The World Wildlife Fund (The WWF) rescued several species of animals, mammals as well as birds. These organizations also helped to create more than 250 National parks. Greenpeace began its work 20 years ago from saving whales. And now Greenpeace is a world-famous organization, which saves plants, animals and people.

D. Every year world industry pollutes the atmosphere with about 1000 million tons of dust and harmful substances. Many cities suffer from smog. Vast forests are cut down and bum in fire. Their disappearance upsets the oxygen balance. As a result some rare species of animals, birds, fish and plants disappear forever, a number of lakes and rivers dry up. The pollution of air and the world destruction of the ozone layer is the result of man"s careless interaction with nature, a sign of ecological crises.

E. Numerous conferences have been held to discuss questions of ecologically poor regions including the Aral Sea, the South Urals, Kuzbass, Donbass, Semipalatsinsk and Chernobyl. An international environmental research center has been set up on Lake Baikal. Scientists are also doing much to preserve the environment. But these are only the initial steps that must be carried forward to protect not only for the sake of the present but for the future generations.

F. Most scientists around the world agree that the Earth is getting warmer. They believe that some places are already 2 °C hotter than they were 50 years ago, and that temperatures will go up another 5 °C in 11 next hundred years. This means that the ice at the North and South pole will melt, the oceans will expand and the sea will rise by as much as one metre.

G. In many ways we are luckier than the Easter Islanders, we know about the problems and dangers and what we should do. Let us hope that we do not make the same mistakes and learn to look after the environment.

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 10–17 соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated). В поле ответа запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа.

I met Richards ten or more years ago when I first went down to Cuba. He was a short, sharpfaced, agreeable chap, then about 22. He introduced himself to me on the boat and I was surprised to find that Panamerica Steel was sending us both to the same job.

Richards was from some not very good state university engineering school. Being the same age myself and just out of technical college I saw at once that his knowledge of engineering was rather poor. I couldn’t imagine how he had managed to get this job.

Richards was naturally likable, and I liked him a lot. The firm had a contract for the construction of a private railroad. For Richards and me it was mostly an easy job of inspections and routine paper work. At least it was easy for me. It was harder for Richards. When he asked me to check his figures I found his calculations awful. So when I had time I checked his figures for him, and the inspector only caught him in a bad mistake about twice.

In January several directors of the United Sugar Company came down to us on business, but mostly pleasure; a good excuse to get south on a vacation. Richards and I were to accompany them around the place. One of the directors, Mr Prosset was asking a number of questions. I knew the job well enough to answer every sensible question - the sort of question that a trained engineer would be likely to ask. But Mr Prosset was not an engineer and some of his questions put me at a loss. For the third time I was obliged to say, ’I am afraid I don’t know, sir. We haven’t any calculations on that’. Then suddenly Richards spoke up.

’I think, about nine million cubic feet, sir", he said, "I just happened to be working this out last night. Just for my own interest".

"Oh," said Mr Prosset, turning in his seat and giving him a sharp look. "That’s very interesting, Mr... er... Richards, isn’t it? Well now, maybe you could tell me about..." Richards could. Richards knew everything. All the way up Mr Prosset fired questions at him and he fired answers right back. When we reached the head of the rail, a motor was waiting for Mr Prosset. He nodded to me absentmindedly, shook hands with Richards.

As soon as the car moved off, I exploded. "A little honest bluff doesn’t hurt; but some of your figures...!" "Listen, my son," said Richards kindly, "He wasn’t asking for any information he was going to use. He doesn’t want to know these figures. He won’t remember them. I don’t even remember them myself. What he is going to remember is you and me. Yes, believe me, he is going to remember that Panamerica Steel has a bright, young man named Richards who could tell him everything he wanted - just the sort of chap he can use; not like that other fellow who took no interest in his work, couldn’t answer the simplest question and who is going to be doing smalltime contracting all his life.’

It is true. I am still working for the company, still doing a little work for the construction line. And Richards? I happened to read in a newspaper a few weeks ago that Richards had been made vicepresident and director of Panamerica Steel when the Prosset Group bought the old firm.

10

Richards knowledge in engineering left much to be desired.

11

The author was surprised that Richards had got this job.

12

The author refused to check the calculations made by Richards.

13

The inspector reduced Richards’ salary when caught him in a bad mistake.

14

Mr Prosset was asking a lot of questions which the author could not answer.

15

Richards knew everything because he had worked out the questions by his own.

16

The author couldn’t answer Mr Prosset’s questions because he took no interest in his work.

17

Richards was made vicepresident and director of Panamerica Steel in a couple of years after the described episode.

Раздел 3. Грамматика и лексика

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 18–26, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 18–26.

18

GO One cold December evening, an Austrian electrician called Karl Emminger and his wife________to a party at a friend’s house.

19

LEAVE Soon after midnight, they_______the party.

20

SNOW It________for the whole day and they were walking quickly to the bus stop to catch the last bus home.

21

DRIVE Ten minutes later, they were at the bus stop, when a bus,_______by Oskar Schillab,

22

STOP drove past them without 22_______.

23

CATCH Furious, Karl________a taxi and told the driver to follow the bus.

24

GET Не thought that he_______this bus at the next red traffic light.

25

STAND And he did so. Karl jumped out of the taxi, onto the bus and hit Oskar angrily. Shocked, Oskar took his foot off the brake. The bus, which_______on a hill, moved forward the shop at the comer.

26

CRASH As the result of this accident the shop window _______, causing thousands of pounds of damage!

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 27–32, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 27–32.

27

COMBINE For most people, a dream home is just that... a dream. But for those people who have the right __________of money and idea,

28

REAL building that dream can become___________and the results can be rather strange!

29

REVOLVE A Frenchman named Francois Labbe built the world’s first__________house in the village of Saint-Isidore, near Nice.

30

SPAIN Made of metal, it can turn to the sun at the press of a button. A___________ex-priest named Justo Gallego spent nearly thirty years building his own personal cathedral.

31

SURPRISE This strange building looks like a castle with its two 55-metre towers. Not__________, perhaps, it’s in the USA that the idea of dream homes seems strongest.

Раздел 4. Письмо

Для ответа на задание 33 используйте отдельный лист. При выполнении задания 33 особое внимание обратите на то, что Ваши ответы будут оцениваться только по записям, сделанным на отдельном чистом листе. Никакие записи черновика не будут учитываться экспертом. Обратите внимание также на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объёма, а также часть текста письма, превышающая требуемый объём, не оцениваются.

You have 30 minutes to do this task. You have received a letter from your English-speaking pen friend, Julia.

... You know I have been playing the piano since I was five. Frankly speaking, I have never thought to be a professional pianist, but everything has changed on Monday. My teacher offered me to take part in International piano competition. I’m very excited; it may be my big chance. Do you think I should try? I’m not sure that I have any chance to win. What do you think about my future career as a pianist? Do you like listing to classical music? As for me I can’t imagine my life without it...

Write her a letter and answer her 3 questions.

Write 100-120 words. Remember the rules of letter writing.

Раздел 5. Говорение

You are going to read the text aloud. You have 1.5 minutes to read the text silently, and then be ready to read it aloud. Remember that you will not have more than 2 minutes for reading aloud.

Ever since work experience became compulsory, young adults have been gaining key skills and knowledge about the working world. There are many types of work experience. They can range from a half-day visit to a workplace to internships that last for months. Work experience can include anything from mowing lawns and babysitting to working as a volunteer or on-the-job training.

Without doubt, any work experience offers great benefits. To begin with, you can see first-hand what happens in a typical day on the job. Getting a realistic idea of the positive and negative parts of the job helps you make a more informed choice. In addition, you can learn about related jobs in the same field. This could give you more ideas about what kind of career you might go into. Finally, work experience enables young adults to grasp a vital understanding of the way companies operate, and even encourage them to take career paths they would have never even considered.

Показать ответ

You are going to take part in a telephone survey. You have to answer six questions. Give full answers to the questions. Remember that you have 40 seconds to answer each question.

Нажмите , чтобы прослушать запись

Показать ответ

Electronic assistant: Hello! It’s the electronic assistant of Help Our Planet Club. We kindly ask you to take part in our survey. We need to find out how teenagers feel about helping the environment. Please answer six questions. The survey is anonymous, so you shouldn’t give your name. Let’s get started.

Electronic assistant: What environmental problems are most critical in your city?

Electronic assistant: What would you change in your city to make its environment better? Why?

Student: (pause 40 seconds)__________________________

Electronic assistant: Why do you think it is important to protect our environment?

Student: (pause 40 seconds)__________________________

Electronic assistant: Are there any stray animals in your city and how can we help them?

Student: (pause 40 seconds)__________________________

Electronic assistant: What do you personally do to make the environment better?

Student: (pause 40 seconds)__________________________

Electronic assistant: Would you like to join any environmental group in the future? Why/why not?

Student: (pause 40 seconds)___________________________

Electronic assistant: This is the end of the survey. Thank you very much for your cooperation.

You are going to give a talk about the city/town you live in. You will have to start in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes.

Remember to say:

Whether you are proud of the place you live in, why/why not

What environmental problems there are in your city/town, why

What you would change in your city/town to make it more attractive to tourists

You have to talk continuously.

Показать ответ

Делитесь своими результатами или спрашивайте, как решить конкретное задание. Будьте вежливы, ребята.

Aux Card FBFB73
Задание 1

Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D . Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1-5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

1. In a cafe
2. In a shop
3. In a medical centre
4. In a park
5. At home

A B C D
1 4 2 3
Задание 2

Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е . Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1-6 только один раз . В задании есть одно лишнее утверждение .

1. The speaker tells how he/she shot the film.
2. The speaker explains how he/she chooses a film to watch.
3. The speaker talks about a film that disappointed him/her.
4. The speaker says what annoys him/her at the movie theatre.
5. The speaker advises how to learn English with films.
6. The speaker talks about his/her favourite film

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

A B C D E
4 2 6 3 5

B. Complete the blanks with prepositions.

a description of

a failure in

a search for

a solution to

knowledge of / about

a rise in

sympathy for

a talent for

a taste of (favour)

a taste for (liking)

a connectionbetween/with

a decrease in

an increase in

a lack of

a reduction in

an advantage of

a demand for

a difference in smth

a difference of (opinion)

a difference between two objects

an intention of doing

an example of

an exception to

an opinion of /about / in

a question about

reaction to

C. Read the following sentences and complete them with prepositions.

1. The police released a description of the wanted woman.

2. There must be a solution to your problem.

3. "I"m a failure in life," declared the famous actor to his adoring fans.

4. A final search for evidence at the scene of the crime proved fruitless.

5. Do you like the taste of pure chocolate more than that of Hershey"s?

6. A rise in inflation would have negative consequences for the country"s economy.

7. I didn"t like olive oil but I"ve developed a taste for it now that I"m living in Spain.

8. The lack of medical supplies made the doctor"s task even more difficult.

9. The President diplomatically labeled the crisis as a difference of opinions between the two nations.

10. The difference in price for the same product can vary considerably from store to store.

11. The difference between the rich and poor is staggering in most developing countries.

12. Most nouns form their plural in -s, but there are a lot of exceptions to this rule.

Adjective: Degrees of Comparison

D. Complete the blanks with correct words.

1. My father is heavy. My uncle is much heavier than my father.

2. The test in Geography was easy, but the test in Biology was easier .

3. Florida is sunny. Do you know the sunniest place in the USA?

4. Stan is a successful sportsman, but his sister is more successful than Stan.

5. My mother has a soft voice, but my teacher"s voice is softer than my mother"s.

6. Amy has a beautiful baby, but my daughter has the most beautiful baby on earth.

7. I live in a large family, but my grandfather lived in a larger family.

8. We have only little time for this exercise, but in the examination we"ll have even less time .

9. Lucy is clever, but Carol is cleverer than Lucy.

10. Have you visited the old castle? It was the oldest castle we visited during our holidays.

E. Give a talk about your favourite school subject.

Подготовьте монологическое высказывание по теме.

Task 1
You are going to give a talk about your favourite school subject . You will have to start in 1.5 minutes and speak for not more than 2 minutes (10-12 sentences).

Remember to say :

  • what your favourite school subject is and why you like it
  • what you do in the lessons
  • whether your favourite subject is important for your future career or not

ОГЭ Английский язык задание №1 Демонстрационный вариант 2018-2017 Вы два раза услышите четыре коротких диалога, обозначенных буквами А, B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия,
обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия.

1. In a park
2. In a shop
3. In a vet clinic
4. In a hotel
5. At a party
Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Решение:

Now we are ready to start.
Dialogue А
A: Can I help you?
B: Yes, please. You see, I want to adopt a puppy, but I don’t know much about
dogs or how to take care of them.
A: Right. I can recommend this book. Have a look – it gives a detailed
description of the most popular breeds of dog so that you can choose which
is the best for you.
B: Oh, and it also contains very good pictures! These puppies are so cute! Yes,
I’m taking it …though the price is rather high… Anyway.
A: The cash-desk is over there.
B: Fine. Thank you.
Dialogue B
A: I’ve got a complaint, I’m afraid.
B: What’s happened, sir? Just let us know. We do everything we can to keep
our guests happy.
A: The problem is …that …there’s a dog in the room next to mine.
B: Yes, and what’s the actual problem? Many of our visitors choose us for just
that reason. We admit pets which is very convenient for those who travel
with animals.
A: But why did nobody tell me about that? The dog barks! I can’t sleep
properly at night.
B: Sorry, sir. But the only thing we can do is to offer you another room. I’ll just
check which one would be quieter.
Dialogue C
A: It’s pretty cold today, isn’t it?
B: Yes, it is. But I’ve got used to walking in any weather.
A: Is it because you have to walk your dog?
B: Yes. Twice a day, at least. We are heading to the pond at the moment – there
are special facilities for dogs there, like ladders and ramps. Are you going
there too?
A: Oh, no, I’m going home. That’s enough jogging for me for today. Too cold!
Dialogue D
A: Are you leaving? So soon?
B: Yeah. I have to. I need to walk my dog and he won’t accept any excuses on
my part.
A: Yeah, I understand… What kind of dog have you got?
B: A Labrador. He’s very clever but hates it if we don’t follow his routine.
A: That’s a shame… I mean that you are leaving… because it’s so cool here.
And the music is great.
B: Ok. Just one more dance and I’ll be off.
A: Yay! A good decision.

You have 20 seconds to complete the task. (Pause 20 seconds.)
Now you will listen to the dialogues again. (Repeat.)
This is the end of the task. You now have 20 seconds to check your answers.
(Pause 20 seconds.)

Здравствуйте, дорогие читатели!

Сегодня мы будем выполнять задания по аудированию из Демонстрационного варианта ОГЭ 2017 представленного на сайте ФИПИ.

Для начала Вам нужно ознакомиться с форматом каждого задания и практическими советами по их выполнению.

Раздел 1

Задания по аудированию

Этот раздел содержит 8 заданий, из которых Задание 1 и Задание 2 – это задания на установление соответствий, а Задания 3 – 8 это задания с выбором одного правильного ответа из трех предложенных.

Задание 1 Multiple Matching )

  • Перед прослушиванием прочитайте внимательно названия мест, где будут происходить действия. У вас для этого будет 20 секунд .
  • Во время прослушивания обращайте внимание на слова и выражения, характерные для данного места.
  • Попытайтесь догадаться о значении незнакомых слов, которые звучат в тексте. Но чтобы на экзамене свести процесс догадки к минимуму, во время подготовки расширяйте свой лексический запас.
  • После первого прослушивания, отметьте ответы, в которых вы уверены.
  • Во время второго прослушивания, нужно обратить внимание на ту информацию, которую вы не поняли в первый раз.
  • Помните, что нельзя оставлять пункты без ответов, поэтому, если вы не уверены в ответе, постарайтесь выбрать его методом исключения.

Список часто встречающихся мест действий в задании 1:

In the street – На улице

In the park – В парке

In the garden – В саду

In a hospital – В больнице

In a vet clinic – В ветеринарной клинике

In an office – В офисе

In the bank – В банке

In the classroom – В классе

In the library – В библиотеке

In the supermarket – В супермаркете

In a shop – В магазине

In a pet shop – В зоомагазине

In a hotel – В гостинице

In a travel agency – В туристическом агентстве

In a restaurant – В ресторане

In a café – В кафе

In the theatre – В театре

In the museum – В музее

In a swimming pool – В плавательном бассейне

At home – Дома

At school – В школе

At university – В университете

At the airport – В аэропорту

At the station – На железнодорожном вокзале

At the post office – На почте

At the booking office – В кассе

At a fruit stand — В фруктовой палатке / киоске

At the stadium – На стадионе

At a skating rink – На катке

At the zoo – В зоопарке

At customs – На таможне

At the dentist’s – У стоматолога

At the doctor’s – У врача

At the chemist’s / At the pharmacy – В аптеке

At the hairdresser’s – В парикмахерской

At the butcher"s — В мясной лавке

At a fashion show – На показе мод

On a bus – В автобусе

On an excursion – На экскурсии

On the train – В поезде

On the plane – В самолете

On board a ship / On board a plane – На борту корабля /самолета

On a beach – На пляже

Задание 2 (Задания на множественные соответствия – Multiple Matching )

  • Это задание на установление соответствия между высказываниями говорящего и предложенными утверждениями.
  • Перед прослушиванием ознакомьтесь с предложенными в задании утверждениями и постарайтесь определить общую тему высказываний. У вас будет 30 секунд, чтобы ознакомиться с заданием. Помните, что в задании есть одно лишнее утверждение. И если после прослушивания вам сложно подобрать для него высказывание, то, скорее всего, это утверждение и будет лишним.
  • Подчеркните ключевые слова в каждом утверждении и определите, чем они отличаются.
  • Во время прослушивания не волнуйтесь, если вы не поняли какие-то слова. Сосредоточьтесь на общем содержании высказываний. Зачастую, от волнения ученик теряется и не воспринимает на слух даже то, что в обычной (не экзаменационной) обстановке делал хорошо. Психологический настрой очень сильно влияет на качество выполнения всех заданий на ОГЭ. (Как избежать стрессовой ситуации на экзамене читайте ).
  • Обратите внимание, что иногда утверждения, предложенные в Задании 2, не связаны общей тематикой.
  • Для успешного выполнения этого задания вы должны знать синонимичные группы слов, потому что одинаковые слова в утверждении и в высказывании НЕ свидетельствуют о том, что их общий смысл совпадает.

Задания 3 – 8 (Задания на множественный выбор Multiple Choice )

Вы прослушаете текст. Как правило, это диалог. Ваша задача – выбрать правильный ответ из трех предложенных вариантов.

Как выполнять это задание:

  • Перед прослушиванием прочитайте предложения (вопросы) и варианты ответов к ним. У вас будет 60 секунд , чтобы ознакомиться с заданием.
  • Порядок вопросов всегда соответствует том у порядку, в каком информация появляется в тексте.
  • Как только начнет звучать аудиозапись, прекратите читать задание (даже если вы его не дочитали) и сосредоточьтесь на прослушивании.
  • После первого прослушивания внимательно прочитайте варианты ответов, предложенные в задании и выберите наиболее подходящий.
  • Во время второго прослушивания, обращайте внимание на ту информацию, которую вы пропустили (не поняли) во время первого прослушивания.
  • Будьте внимательны! В ответах вы можете увидеть слова, которые будут полностью совпадать с услышанными в тексте. Но это не является сигналом правильного ответа. Чаще бывает наоборот. Важно, чтобы совпадала общая информация в вопросе и услышанном тексте.
  • Помните, что нельзя оставлять вопросы без ответа. Если вы испытываете трудность в выборе правильного ответа, попытайтесь догадаться (это, конечно, совет на крайний случай!)

Изучив формат заданий и вышеприведенные рекомендации, приступайте к прослушиванию аудиозаписи.

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию . К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

Задание 1

Вы два раза услышите четыре коротких диалога , обозначенных буквами А,B, C, D. Установите соответствие между диалогами и местами, где они происходят: к каждому диалогу подберите соответствующее место действия, обозначенное цифрами. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз . В задании есть одно лишнее место действия .

  1. In a park
  2. In a shop
  3. In a vet clinic
  4. In a hotel
  5. At a party

Задание 2

Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное цифрами. Используйте каждое утверждение из списка 1–6 только один раз . В задании есть одно лишнее утверждение .

  1. favourite subject.
  2. The speaker talks about his/her after-class activities.
  3. The speaker describes his/her school classroom.
  4. The speaker explains how to use the school library .
  5. The speaker describes a school book exhibition.
  6. The speaker explains what his/her friend is angry about.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Говорящий A B C D E
Утверждение

Задания 3 – 8

Вы услышите разговор двух подростков. В заданиях 3–8 в поле ответа

запишите одну цифру, которая соответствует номеру правильного ответа. Вы услышите запись дважды .

  1. Where does Kevin’s family live?
  1. Who is Kevin travelling with?
  1. What is Kevin’s hobby?
  1. What kind of job does Kevin want to do in the future?

1) He wants to be in show business.

2) He wants to be an IT engineer

3) He wants to be a scientist.

  1. What is Kevin planning to do next year?

Каталог заданий.
Задания 1. Понимание основного содержания прослушанного текста

Версия для печати и копирования в MS Word

Ответ:

1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. On an excursion

4. At a post office

5. In a classroom

Ответ:

Вы услы-ши-те че-ты-ре ко-рот-ких диа-ло-га, обо-зна-чен-ных А, B, C и D. Опре-де-ли-те, где про-ис-хо-дит каж-дый из этих диа-ло-гов. Ис-поль-зуй-те каж-дое место дей-ствия из спис-ка 1–5 толь-ко один раз. В за-да-нии есть одно лиш-нее место дей-ствия. Вы услы-ши-те за-пись два-жды. За-не-си-те свои от-ве-ты в таб-ли-цу.

Вос-поль-зуй-тесь пле-е-ром, чтобы про-слу-шать за-пись.

1. On an excursion

3. At a post office

5. In a classroom

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. In the cinema

3. In a classroom

4. In an internet cafe

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In the cinema

2. In an internet cafe

3. In a classroom

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In a hospital

2. In a shopping centre

4. In a classroom

5. In a gym hall

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In a shopping centre

2. In a classroom

4. In a hospital

5. In a gym hall

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. On board a plane

4. In a supermarket

5. In a restaurant

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. In a supermarket

3. On board a plane

5. In a restaurant

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. On a bus excursion

5. On a school playground

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

4. On a school playground

5. On a bus excursion

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In the cinema

3. At a birthday party

5. In an airport

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. In an airport

3. At a birthday party

5. In the cinema

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. On a skating rink

5. In a classroom

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. At the Doctor"s

2. In the street

5. At the airport

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. On board a ship

2. In a classroom

3. On an excursion

4. In a restaurant

5. At the airport

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In an art lesson

2. At the airport

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In a classroom

5. On a skating rink

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

5. In a vet clinic

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. In a vet clinic

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. At the railway station

3. On board a plane

4. In a restaurant

5. In the theatre

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In a swimming pool

2. In the street

3. On a bus excursion

4. In a travel agency

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. In the classroom

3. At the airport

4. In the theatre

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In the library

2. In a classroom

4. In a shopping centre

5. At the airport

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. In an art class

5. In the museum

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. At an animal farm

2. In a restaurant

3. In a classroom

5. In a hospital

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

3. On board a plane

4. In an internet cafe

5. At the stadium

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. At the hairdressers

2. At an exhibition

3. In a hospital

4. In a post office

5. In the theatre

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

1. At the Doctor’s

3. In a classroom

5. In a swimming pool

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз. В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

3. In a vet clinic

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз . В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. In an airport

3. At an exhibition

4. In a classroom

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз . В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.

2. In an airport

3. At an exhibition

4. In a classroom

Ответ:

Вы услышите четыре коротких диалога, обозначенных А, B, C и D. Определите, где происходит каждый из этих диалогов. Используйте каждое место действия из списка 1–5 только один раз . В задании есть одно лишнее место действия. Вы услышите запись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

Воспользуйтесь плеером, чтобы прослушать запись.



Предыдущая статья: Следующая статья: