Главная » Обработка грибов » Открытый урок по английскому языку на тему покупки. Открытый урок по английскому языку на тему Disaster

Открытый урок по английскому языку на тему покупки. Открытый урок по английскому языку на тему Disaster

Конспект урока по английскому языку

в 8А классе по теме «Покупки. Shopping »

с применением сингапурской методики обучения

Пыркина Кристина Алексеевна,

учитель английского языка,

МБОУ CОШ №81

г. Казань, Республика Татарстан

Класс : 8А

ТЕМА: Покупки. Shopping

Тип урока : комбинированный

Цели урока :расширение представлений и систематизация знаний по темe «Shopping»

Задачи урока:

Образовательная:

    совершенствовать лексические и грамматические навыки на уровне высказывания по теме «Shopping»

    тренировать учащихся в умении вести общение на английском языке в предлагаемых ситуациях.

Развивающая:

    развивать внимание;

    развивать память;

    развивать языковую догадку;

    развивать умения монологической речи;

    развивать умения диалогической речи.

Воспитательная:

    способствовать расширению кругозора учащихся;

    повышать интерес к изучаемому иностранному языку;

    воспитывать умения слушать других, работать в парах и в группах.

Планируемые результаты

Предметные:

    применение на практике речевых знаний, умений, навыков;

    формирование и активизация навыков работы с прослушиваемой информацией.

метапредметные

    развитие общих познавательных способностей;

    развитие мыслительных операций (анализа, синтеза, обобщения);

    развитие внимания, речевых навыков

Личностные:

    воспитание культуры общения;

    воспитание толерантности, формирование навыков объективно оценивать свои

возможности.

Средства обучения: УМК «English Student’s Book VIII» О.В. Афанасьева, И.В. Михеева: учебник

для общеобразовательных учреждений и школ с углубленным изучением английского языка. Рекомендовано МоиН РФ

ПЛАН УРОКА.

I . Организационный этап.

1. Приветствие.

2.Определение темы урока.

II . Основной этап.

Тренировка лексических навыков по теме « Shopping »

Sort Cards ;

b) Тренировка навыков чтения по теме «Shopping» - структура Find the Fib ;

Tug - of - War

III. Заключительный этап.

1. Рефлексия

4. Прощание.

ХОД УРОКА.

Организационный этап:

1. Приветствие.

Good morning, boys and girls! I am very glad to see you. At first greet your face partner, then your shoulder partner.

Timed-Pair-Share

Now tell me please

How are you today? Do you like today’s weather? Let’s speak a little about today’s weather. Look at your shoulder partner and then at your face partner and tell a few words about today’s weather.

(Ученики разговаривают сначала с партнером по плечу, затем с партнером по лицу о погоде. Затем учитель спрашивает по столам их мнение о погоде)

Now I want to know your opinion about today’s weather. Numbers 4 raise your hands, please. I want you to tell us about today’s weather

(Все номера четыре поднимите руки, выскажите ваше общее мнение по поводу сегодняшней погоды)

2. Определение темы урока.

Children, look at the picture!

What is our lesson about?

Number two of the second table raise your hand please I want you to tell us the answer. And if everybody agree, stand up!

If you don’t agree, sit down!

3. Установка на деятельность на уроке. Сообщение плана урока.

    Excellent, pupils! You are right! Today we are going to speak about Shopping!!!

II . Основной этап.

1. Тренировка лексических навыков по теме «Shopping»

a) Тренировка лексических навыков по теме «Shopping» - структура Sort Cards ;

- So let’s start our lesson! The first task is to write words connected to the topic.

Члены команд под номером один и три берут листок А4, разрывают его пополам и отдают половину партнёру по плечу. Затем каждый член команды разрывает свой листок на 8 частей.

Каждый член команды записывает на своих листочках слова по теме «Покупки».

Categorize your cards. In each category can be different number of cards.

Все члены команд распределяют листочки на разные категории.

Now please stand up. Come to the next table and look through the categories and words of another team. Take your seats please.Учитель ходит и смотрит выполнение заданий, затем просит озвучить классификацию слов у той команды, которая лучше всех справилась.

Timed-Round-Robin

Every member of the team have to choose four words and make up sentences. You have three minutes

Read the sentences to each other. One member of the team has 30 seconds to do it.

Каждый член команды составляет четыре предложения. Учитель выбирает одного члена команды с каждого стола, и они зачитывают свои предложения.

b) тренировка навыков чтения - структура Find the Fib ;

Everybody knows that money is valuable. If we don’t have money, we can buy nothing. Lеt’s learn something knew and check your knowledge. Open Your books, please. Page 103,ex.21. Please, look through the text and read it. You have three minutes.

Your time is over. Now close your books and Look at the board, please! There are three sentences and one of them is the fib. You have to find it. Now I’ll give 1 minute, discuss inside your team. Then I’ll choose one of you to tell the fib. If it is right, I’ll applaud but if it is wrong everybody will applaud.

    Cash is coins, paper money and checks.

    Coins are very handy and easier to use than tobacco, skins or cattle.

    Paper money itself has no real value.

    The barter system means exchanging one thing for another.

    Money is seldom used to measure and compare values of things

    Coins were first used in China.

Ученики читают текст из учебника: упр.21, стр.103. Затем закрывают книги. На доске написаны три предложения. Одно из них выдумано. Ученикам даётся время на обсуждение. Затем учитель выбирает одного члена команды, чтобы он озвучил ответ. Если ответ правильный, то учитель аплодирует. Если ответ неправильный, аплодируют ученики.

с) Тренировка лексических и грамматических навыков по теме «Shopping» - структура Tug - of - War

Команды чертят горизонтальную линию вдоль своего листа «Таг-оф-во» для определения «каната». Учитель представляет дилемму.

If you have money, you have everything.

Команды записывают дилемму в верхней части листа и две противоположные точки зрения на двух концах «каната». На маленьких листочках бумаги каждый ученик записывает до 4-х причин в поддержку каждой из двух точек зрения. Для каждой точки зрения ученики распределяют аргументы под линией «каната» в зависимости от степени значимости утверждения, аргумента Команды подходят к другим столам для изучения работ других команд. Учитель тоже проходит, смотрит и задаёт вопросы. Спросит учеников, согласны ли они с мнениями других команд.

III . Заключительный этап.

    Рефлексия

Let me know what you have learned today. If this lesson had been useful for you.

Член команды под номером 4 берёт листок А4 сгибает его два раза и разрывает на четыре части. Делиться с другими членами команд.

You have to complete to phrases. The first one is “I used to think …”, the second “Now I think …”. You have three minutes.

It’s time to hand in your works

2. Объяснение домашнего задания:

Thank you very much! You worked hard! Your home task will be to revise all the words

3. Оценка деятельности учащихся на уроке.

Your marks for today: …

4. Прощание.

Stand up, please! The lesson is over, goodbye!

Муниципальное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа № 33»

Конспект

урока по английскому языку по теме «Shopping » («Покупки»)

в 6 классе

подготовила

учитель иностранных языков

Лепехина Татьяна Михайловна

г. Кемерово

2011

Коммуникативная цель урока :

Совершенствование речевых навыков, актуализация изученного материала по теме.

Задачи урока:

Практическая:

1) семантизация лексики;

2) совершенствование фонетических навыков;

3) развитие навыков диалогической речи;

4) тренировка навыков аудирования.

Познавательная : Расширение лексического кругозора.

Развивающая: Развитие фонематического слуха, произвольного внимания, зрительного восприятия.

Воспитательная : воспитание культуры и вежливости, интереса к изучаемому предмету.

Тип урока: комбинированный, урок закрепления знаний.

Форма урока: стандартная

Оснащение: таблички с названиями магазинов, картинки, магнитофон

Ход урока

I ) Организационный момент.

Good morning, children! I am glad to see you. I hope you are fine. How are you, children?

T- P1, P2, P3

What is the date today? What day of the week is today? Who is absent from a lesson? Why is he (she) absent? What’s the weather like today? What’s temperature today? Are you ready for a lesson?

II) Речеваязарядка.

Введение в языковую среду. Постановка задач урока

Our theme is « Do you like to go shopping?»

What are we going to speak about? (Детиотвечают).

Yes, quite right. We are going to speak shops and shopping.

Do you often go to the shop?

What kind of shops do you know? (Детиотвечаютнавопросы).

We’ll repeat our words, we’ll make up the dialogues and we’ll go shopping.

III) Фонетическаязарядка.

Let’s begin with our song.

Звучит песня “Hippe ty Hop”(учащиеся слушают без зрительной опоры и поют):

IV) Семантизациялексики.

А)Well, and now tell me please, what kind of shops do you know. Дети называют виды магазинов, я вывешиваю картинки и названия (можно с транскрипцией) на доску.

Great!

В) Look please! I have some words, but I don’t understand the spelling of these words. Help me please ! Read !

На карточках даны буквы, дети составляют из букв слова и словосочетания и произносят их. Карточки могут быть такими:

A s g e r c o r

A t c n r o a

A p s p o h r e

A o f a t e t e p c k a

A a j r f o f c f e o e

С) Аудирование.

Listen to the dialoges about Mrs Brown and say what shops did she go?

Слушают диалоги, записанные на кассету и называют магазины.(P . 127)

D) Answer my questions!

Do you often go to the shop? What shops do you visit more often? As for me, I go to the green grocery’s more often . And you?(опрашиваюнесколькоучеников).

Do you often go to the baker’s? Howoften do you go to the butcher’s ? What can we buy here?

How often do you go to the greengrocery’s? What can we buy at the greengrocery’s? Ит. д.

E) Open please your books at p. 129, ex. 5. (отчитатьсловапоучебнику)

F) And now take a picture and say where and what can you bay.

На доске прикреплены картинки с изображением различных видов магазинов и их названия. Дети берут картинки с изображением продуктов и прикрепляют их к соответствующему магазину.

VI ) Заключительный этап. Подведение итогов.

Thank you for your work, you were very active, it was such a pleasure to work with you. Have a nice day. Goodbye !

Список использованной литературы

1. Кузовлев В. П., Лапа Н. М. и др. Английский язык. Учебник для 6 класса. М.: Просвещение, 2007

2. Кузовлев В.П., Лапа Н.М. Английский язык. Книга для учителя к учебнику для 6 класса. М.: Просвещение, 2007

Сулоева Ирина Ивановна
Учебное заведение: МБОУ "Арьёвская СОШ"
Краткое описание работы: Урок английского языка по учебнику М.В.Вербицкой - 3 классТема « Покупки» Тип урока: обобщающий по теме

Дата публикации: 2017-02-18 Конспект урока по английскому языку на тему: «Покупки» Сулоева Ирина Ивановна Урок английского языка по учебнику М. В. Вербицкой - 3 классТема « Покупки» Тип урока: обобщающий по теме

Просмотреть свитедельство о публикации

Конспект урока по английскому языку на тему: «Покупки»

Английский язык М.В.Вербицкая — 3 класс

Задачи: Развивать навыки чтения слов по транскрипции;

Практиковать учащихся в применении изученных лексических единиц и лексико-грамматических конструкций в речевых ситуациях;

Развивать навыки детального понимания диалогического текста (работа с текстом, восстановление пропущенных слов)

Совершенствовать навыки составления диалога с помощью опор;

Развивать навыки аудирования с опорой на картинки;

Совершенствовать навыки устной речи (монологической и диалогической)

Речевые образцы: Where can you buy books? What can you buy at the baker’s? I can buy cheese. I like cakes. I have got lemons.

Лексика: baker’s; greengrocer’s; supermarket; toy shop; chemist’s, newsagent’s.

Грамматика: аррles , some cheese .

Фонетика: [ei ] [ ʧ] [ í:] [ ʌ] [ b ]

Topic «Shopping»

Орг. Момент

T: Good morning, boys and girls. I am glad to see you again. How are you?

Pl: I am fine, thank you. Pl: Fine, thanks.

T: Who is on duty today?

Pl: I am.

T: Who is absent?

Pl: Sveta is.

T: What date is it today?

Pl: the 15 th , December.

T: What day of the week is it today?

Pl: Monday

T: Boys and girls, I have got a new dress. Guess, where I can buy it.

Pl: At the supermarket.

T: Yes, of course. And the topic of our lesson is shopping. (c лайд 1)

During the lesson we’ll repeat the words, ask and answer questions, read a dialogue, make up a dialogue. We have a lot of work today. (слайд 2)

  1. Фонетическая зарядка

2. We’ll begin with the most difficult sounds of the lesson.

Name,cake, Jake.

[ b] bread, butter, baker’s, buy

[ ʧ] much, chocolate, cheese, chips.

[ í:] ice-cream, dream, eat.

[ ʌ] honey, money, Bunny. (слайд3)

T; repeat the words all together.

T: read the words by chain. Well done.

4 Речевая зарядка.

Do you remember the poem with these sounds?

Pl: Yes, we do.

T: Let’s recite the poem. Sasha, listen to the poem and say only the last word of each line.

Hi, my name is Sam. I like to eat jam.

Her name is Lis. She likes to eat cheese.

My big brother Jake is fond of cake

And my sister Bunny eats too much honey

This girl Lola likes to drink cola

And this boy is Fred, he likes eating bread

But do you want to know the food that is my dream?

It’s chocolate cake with lots of whipped ice-cream. (слайд 4)

Good . Thanks .

3.Формирование лексических навыков.

T: My friends, I have got a new book. I see a lot of words there. Can you help me to read some words?

The first row: please, read the transcription.

The second row: change transcription into words.

The third row: translate the words. (слайд 5,6)

Good work. Thanks. (Marks)

  1. Let ’s have a rest . Stand up and play . (слайд 7)

4.Формирование навыков письма.

T: Well done. Continue our work. And of course, each thing is in different shop. Look at the board and write down the names of the shops. (слайд 8)

Tanya, read and write these words on the board. Ex.B p.39 will help us.

Fine. You haven’t made mistakes. Your mark is 5.

Before we’ll do another task I want you to do ex.11 p.67. This exercise will help us to do the next task.

Children, look at the board once more and write down the rest of the words into 2 columns – plural form. I want you to work in groups. At first look at the board, please and repeat the rule. (слайд 9 -11)

Pupils, read the answers and give me your sheet of papers.

The first group hasn’t got any mistakes. Fine, thanks.

The second group has got one mistake.

The third group has got some mistakes. Repeat the rule at home.

  1. Совершенствование навыков устной речи.

Sveta, help me, please. Ask pupils where we can buy different things

Look at the questions of ex. 11 p. 67

S: Where can we buy lemons?

Pl: At the greengrocer’s.

S: Where can we buy toys?

Pl: At the toy shop….

T: Well done. Your mark is 5. (слайд1 2)

And now, children, do ex. 12 p.67

Listen to the text very attentively and write down your answers into your copy- books. Check your answers. Look at the board. These are the right answers. (Marks)

Nikita, ask questions what we can buy at these shops.

N: What can we buy at the supermarket?

Pl: Lemons, shampoo, soap… (слайд 13)

T: Good work.

  1. Формирование навыков чтения

T: I see that you know a lot of words about shopping and you are ready to go shopping. Am I right?

Pl: Yes, of course.

T: Read the dialogue and try to understand it. ( слайд 14)

Do you understand the dialogue?

Pl: Yes, we do.

T: Look at the board. It is the same dialogue but some words are missing there. You have to complete the dialogue. Work in pairs, please. (слайд 15)

Let us check up your work. Max and Nastya, read the dialogue.

Fine. Thank you. Your marks are…

10 Формирование навыков диалогической речи.

T: Now it is time to make up your own dialogue. These words will help you. (слайд 1 6)

T: Your time is up. Be ready to listen to the dialogue and read your dialogues.

11. Проверка дом.задания.

T: You often go shopping with your mum. What do you usually buy there? Show your baskets. It was your home task. (слайд17)

Pl: (example): I like cheese and bananas. I have got milk and apples. I have got a doll and soap. (marks) Good work.

12 Релаксация.

I see you like shopping. Let’s sing a song. (приложение2)

Song «Hippety Hop to the corner shop»

Hippety Hop to the corner shop,

To buy some sweets for Sunday;

Some for you,

Some for me,

Some for sister Sandy.

Hippety Hop to the butcher’s shop,

To buy some meat for Monday;

Some for you,

Some for me,

Some for sister Sandy

Hippety Hop to the baker’s shop,

To buy some bread for Tuesday;

Some for you,

Some for me,

Some for sister Sandy

Hippety Hop to the grocer’s shop,

Чтобы посмотреть презентацию с картинками, оформлением и слайдами, скачайте ее файл и откройте в PowerPoint на своем компьютере.
Текстовое содержимое слайдов презентации:
The theme:“Disaster” The motto of the lesson:We love the earth as a new born baby coves his mother’s heartbeat (old Indian quotation) What is “Disaster” ? NEW WORDS A volcano is a mountain with a hole called a crater on the top. Sometimes lava and gases are released from the crater. An earthquake is a sudden shaking of the ground. A flood is a large amount of water which quickly covers a place that is usually dry land. A hurricane is a very violent wind or storm. 1. In what year was flooding in West Kazakhstan oblast? 2. What areas were flooded? 3. What were the consequences of flooding? LISTEN AND READ: Flooding in West Kazakhstan oblast West Kazakhstan region is suffering from flooding now. More than a dozen of villages are flooded already affecting several thousand people, more than three thousand have already been evacuated. The water level in the Ural River in West Kazakhstan to the evening of April 13 was 647 centimeters. The water level in the night from 12 to 13 April rose by 48 centimeters. The water level in flooded areas continues to rise. According to weather forecasts the situation will soon get worse – heavy rains are expected in the region.Minister of Emergencies Vladimir Bozhko together with the local executives and the employees of regional Emergencies Department flew over the territories affected by the flood today.1, 622 houses have been damaged by the flood in total. 400 out of them are dachas (country cottages). The rescuers are currently evacuating the people from the dangerous areas and are moving them to the evacuation centers. The evacuees are provided with food and medical care. The total number of the people rescued from the flood affected areas makes more than 6, 181. Use the words to complete the summary of the story. The water level in the Ural River in West Kazakhstan to the evening of April 13 was ____ centimeters. The water level in flooded areas continues to _____. According to weather forecasts the situation will soon get___________- heavy rains are expected in the region. 1, 622 houses have been _______ by the flood in total. 400 out of them are dachas (country cottages). The rescuers are currently _________ the people from the dangerous areas and are moving them to the evacuation centers. The evacuees are __________ with food and medical care. The total number of the people rescued from the flood affected areas makes more than _____ . 647 evacuating damaged worse rise provided Nuclear bomb Tsunami Earthquake Volcano Flood Hurricane 4. They printed all the books on time. ____________________________________ 5. They closed the main railway station yesterday. _____________________________________ 6. Someone stole all my money. ______________________________________ THE LESSON IS OVER!GOOD BYE!


Приложенные файлы

План-конспект открытого
урока по английскому языку

Школа: №12
Класс: 6б
Дата: 16.03.2009г.
Тема: « Shopping»

Учитель: Зверкова Дарья Алексеевна
Руководитель ПЦК: Рулева Галина Анатольевна

Дата: 16.03.2009г.

Тема: «Shopping»(«Покупки»).

Тип урока: комбинированный.

Форма урока: хоровая, индивидуальная и групповая работа.

Цели урока:
Образовательная:1) контроль грамматических навыков, закрепление лексического материала по теме, формирование логических умений.

Развивающая: развитие коммуникативных способностей учащихся, активности.

Воспитательная: привитие интереса к изучаемой теме, воспитание уважения друг к другу, инициативности и творчества учащихся.

Задачи урока: 1) контроль грамматических навыков (количественные местоимения); 2) отработка лексики по теме; 3) активизация речевой деятельности учащихся; 4) развитие логических умений учащихся.

Оборудование урока: картинки с продуктами, готовые проекты, карточки для контроля грамматических навыков, дидактический материал.

Технологии: игровые, технологии сотрудничества.

Ход урока

I Этап. Организационный момент. (Time 4 min)
Цель: Введение в языковую среду.

Teacher: Hello, children.
Children: Hello, teacher.
T: I’m glad to see you.
Ch: We are glad to see you too.
T: Sit down please. How are you?
P: I’m fine, thanks.
T: And how are you?
P1: I’m O.K
T: How are you?
P2: I’m O.K. Thank you.
T: And how are you?
P3: I’m fine, and you?
Teacher: I’m fine, thanks.
Фонетическая зарядка.
Цель: актуализация артикуляторной деятельности.

Teacher: Now we must train out tongues. Repeat after me: [µ] – shop, shopping, shopkeeper; [i] – little, milk, fish, chips; [
·] – money, customer; – jar, carton, supermarket.

Look at the blackboard it is a poem:
A poem
I like ice-cream,
She likes sweets.
I like cookies,
He likes cheese.
I like coffee,
She likes tea.
I love you
Do you love me?

II. Этап актуализации знаний и подготовки учащихся к сознательному усвоению материала. (Time: 3 min.)

Введение в учебную ситуацию:

T: Today boys and girls we are going to repeat the theme Shopping’ and we will create our own supermarket.

T: Now tell me please, what you associate with the word shopping.

[ Cкачайте файл, чтобы посмотреть картинку ]

III. Этап тренировки навыков и умений письменной речи, говорения (10 - 15 min)

T: Every supermarket sells food. Here I have many products in my bag that we will have in the supermarket. What are they? Take, read and translate.

P1: a bar of chocolate – плитка шоколада
P2: a packet of tea – коробка чая
P3: a jar of coffee – банка кофе
P4: a carton of juice – коробка сока
P5: a packet of nuts – упаковка орешков
P6: a loaf of bread – булка хлеба
P7: a box of sweets – коробка конфет
P8: milk - молоко

T: Every supermarket has many shops or departments. What are they?

P1: the grocer’s
P2: the baker’s
P3: the greengrocer’s
P4: the dairy
P5; the butcher’s
P6: th
·e fishmonger’s

T: Now children, let’s play a game «Shops and products».
Задачи игры:

3) тренировка и развитие коммуникативных умений учащихся.

We need 2 teams. You are the 1st team and you are the 2d team. The task is put products according to the shop where you can buy them. The 1st team has scores and the 2d team has scores. Good.

T: When you buy food, you know how much of them you want to buy. In the shop you say: много, немного, мало. Tell me please, what the English variants are. When do we use them? Now make up one sentence with your card and quantifiers. Thank you.

T: Now children, take these cards. Look and write the right word. Take your pens and start working. I’ll give you 4 min.

T: Give me your cards. Time is up!

IV. Этап совершенствования речевых умений. (Time 10 - 15min.)

T: Now you will listen to my riddles and try to guess the answer. Work in your teams, please. What is it?

Waiter, waiter, help me sooner, what is made of sugar?
Waiter, waiter, help me please, what is made of meat?
Waiter, waiter, come back, what is made of eggs?
Waiter, waiter, take this flower, what is made of flour?
Waiter, waiter, take this piece of silk, what is made of milk?
Waiter, waiter, tell me please, where can I eat?

T: Every supermarket has a cafй and its menu. Here we have our cafй and our menu. Look, please. Now we will have a game «What is missing? » Work in teams.
Задачи игры:
2) повторение лексического материала;

What do we need for?

Cabbage soup: potatoes, carrots, onion, salt, meat, pepper, water, ?
Russian salad: beetroot, carrot, cucumber, onions, pees, salt, oil, ?
Pelmeny: flour, salt, eggs, water, pepper, ?
Pancakes: flower, eggs, salt, milk, sour cream, ?

T: And then we have drinks. What are they? Now we will play another game « At the cafй»
Задачи игры:
1) развитие логических умений учащихся;
2) повторения лексического материала;
3) тренировка и развитие речевых умений учащихся.

T: We have 4 guests in our cafй: Jenny, Tim, Kate and Dan. Read the sentences and tell me what each person has to drink. What team will be the first?

Jenny and Tim have the same drink.
Only Kate has a hot drink.
Dan has the least expensive drink.
Jenny’s drink cost 25p more than Kate’s drink.

V. Подведение итогов урока. (3 мин)
T: Do you like this interesting lesson?
P: Yes!
T: All of you worked well. Team 1 has scores and tem 2 has scores. I’ll put your marks for cards at the next lesson. See you tomorrow, good bye.


Приложенные файлы



Предыдущая статья: Следующая статья:

© 2015 .
О сайте | Контакты
| Карта сайта